Friday, July 14, 2006

Contact!

Geen afbeeldingen dit keer, wel een bijzonder moment wat het vermelden waard is.
Na een periode van onderhoudswerk aan de binnenzijde van dGV, zoals het vlak conserveren en het opruimen van de schilderspullen was het tijd om aandacht te besteden aan de techniek. Gestart is met het demonteren van alle gasolieleidingen in de machinekamer. Van de hoofdtank via de dagtank naar de filters en van daar naar de hoofdmotor. De filters zijn vervangen, het water afgetapt. De accu's boordevol en dan starten.
Bij de tweede startpoging startte de Mercedes direct. Een sonoor geronk vulde de machinekamer. We hebben de motor lekker lang laten draaien en op temperatuur laten komen.
Daarna hebben we de aandacht geconcentreerd op de hulpset. Een tweecilinder diesel die een Stamford generator van 10 kVA aandrijft. Hier een herhaling van zetten, met dit verschil dat deze motor bij de derde poging startte. Deze had geruime tijd niet gelopen en in het begin klinkt het dan behoorlijk rauw. Maar eenmaal op temperatuur liep ook deze kar als een zonnetje.
Kortom weer een flinke stap verder in het "vaarklaar" maken van dit bijzondere schip

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ahoi vanaf het Markermeer!

We hebben jullie scheepje zien liggen in Gouda toen we vorige week met onze Zuiderzee in de museumhaven lagen. \Complimenten, het ziet er prachtig uit.

Veel geluk met de verkoop,
Pilou

Zuiderzee Zeiltochten
Weblog: Http://zuiderzee.punt.nl
Website: www.zuiderzeezeiltochten.nl

4:05 PM  

Post a Comment

<< Home